Alla inlägg under juni 2008

Av anna loorentz - 21 juni 2008 16:17

gick smärtfritt tyvärr ;P


Ingen dans blev de heller för de ös regnade om de va någon som missade de.


Vi körde runt lite som vi skulle så dagen och kvällen blev perfekt.


Idag är en super slö dag! Mamma ringde och bjöd på mat så tjaaa varför inte  :)


4 våldtäckter på Öland och knivdrama i Göteborg...Palla!!..


Ha en fortsatt trevlig midsommar mina vänner!

Av anna loorentz - 19 juni 2008 17:47

Får försöka uppdatera mitt liv lite nu då och då istället.


Vi är fortfarande bara två i familjen. Vänar med spänning!

Sex dagar kvar till den 25:e.


Var hos bm i dag. Hoppas sista :).  (lätt inte)

Mitt blodtryck har stigit lite och jag har svullnat på dukitigt så vi skulle hålla lite koll.  

Bebisen ligger så långt ner att man inte kan känna den längre :)

Hoppas på en liten värk så den vill titta ut.

hjärtljuden har sjunkt från 150 till 142-144 


I morgon e de midsommar som vi alla vet :). Då blir de södra -blekinge runt typ. Pallar inte stanna på samma ställe. Går ju bara och väntar nu.

Ska lätt dansa små grodorna iaf :).


I kväll blir de mat hos lisa och Martin.

Viggo med förstås å rex som ligger och sover jämte mej nu.


Hoppas bebisen kommit nästa gång jag skriver :).

Kan meddela att datorn nog inte kommer kunna lagas.. ;( 

Av anna loorentz - 14 juni 2008 20:24

Vår data är sönder IGEN!..

Snart orkar jag inte med den längre. Nu när allt annat funkar som de ska så ska ju den paja.


Jag har köpt gardiner :) Vi åkte till Kristianopel på tjej utflykt. De hade en massa och välja på.

Blev småblommiga gröna med ljusblått och brunt. Sydde dem i går och hängde upp.

Blev kanon.


11 dagar kvar till bebisen ska komma, vilket den säkert inte gör men iaf.


Fikat på stan i dag med Emilie och Peter. Känns som de va en evighet sedan man gjorde de.

KUl!


Sedan blev de häckklippning, mat och fotboll hos Hinken.


Faaaan med att det inte gick vägen för Sverige i dag!. Men Spanien var väldigt värda vinsten med.

Av anna loorentz - 8 juni 2008 13:09

Shit vad vi har plockat mycket i helgen. Men hur mycket grejor kan man ha egentligen?! De syns knappt att vi tömt fem kartonger.

Hittade fler vasar.. man bara neeeej! Hade ju fått in de så bra.


Mogge va nere en sväng på rocken med mor, roggan, pappa, lena och två kompisar till dem. Nej de va inte med varandra haha.

De närmsta man kom den. P4 har uppdaterat bra.


Emilie och Peter och Malte va en sväng hos oss i fredags och fikade. Malte å jag blev bästisar för jag mutade honom med korv. :)


I går sjöng vi singstar hos pappa. HA! han skulle vinna över mej.. ICKE! Jag vann allt. Ingen slår en stjärna :):):)

 Bara en låt till sa pappa bara en till men han fick ge upp.


Vi ska ha singstar kväll 29 augusti :P Då ska Mogge och Lena på kräftskiva.


Blev ju så klart en sväng om våra sambos i Strömma med under lördagen.


Jordgubbar! ÅÅÅ vad de e gott


Snart ska jag till golfkrogen med mamma, roger,. mormor och morfar


Mogge spelar boll.


Av anna loorentz - 5 juni 2008 09:41

De e så varmt ute att jag behöver kyla ner mej med en vinter bild :)

.

Av anna loorentz - 5 juni 2008 09:32

jag och katten har legat och myst i soffan :) Hon har varit duktigt kelig i dag. Letat efter mej och väntat in på att jag ska lägga mej.

Fick dock ont i höften men en halvtimme sov vi iaf .


Jag veet mamma hon får inte av i soffan men jag ahde inte hjärta att be henne hoppa ner. ;)


ÖJ! lidl skåpet e ju tomt!. Ring när de är fullt igen så jag kan komma på besök.


Pappa ringde och frågade om jag kunde klippa han. Klart! Men sen kom vi inte på hur vi skulle lösa de haha. Han kunde ju inte sen. Hade jga varit hemma kunde jag ju kört upp till jobbet med grejorna hehe.. hade vatt snyggt sitta där på kontoret och blivit snygg?! :)


Ska nog snart lägga mej i solen en stund. Kommer palla 10 minuter. Men de e alltid något.

Av anna loorentz - 5 juni 2008 07:12

 

Jag va hos bm för den där yrseln. Jag hade lite lågt blodtryck och äggvita i kisset. Hon trodde de va urinvängsinf. Men de va de inte. Har gått över nu iaf.


Flytten har gått bra. Skönt att vi fick en vecka på oss.

Bella och Hinken har varit guld värda!. hjälpt till varje dag. Bella med sällskap och Hinken med flytt och tapetsering. TACK!

Pappa tapesterade med i två dagar. De slet som djur :).

Men nu e de fint iaf.


Just nu håller de på med nytt kakel, va ingen höjdare det vi hade så vi fick nytt, och så målar de i halen och köket.

Kommer bli kanon. Blir tyvärr inte klart förrän måndag med köket. Men äntligen kan vi få upp lite lampor och sånt i hallen iaf.


Blev skitbra med de nya möblerna i vardagsrummet. Ska bli gardinupphängning i eftermiddag.

Letar efter ett snyggt marimekkotyg till sovrummet. Vill ha en rak kappa i fönstret. tycker om de nya stora :).


Perfekt med ett extra rum iaf. Vi kallar de greenroom.

Innan var hela lägenheten gul!. nu råkade den bli beige halva och grön den andra delen hehe.


Vi har balkong i köket vilket är helt underbart!. Utnyttjas mer än någonsin.

Planterade blommor i går så de blev så fint så.


I dag går jag in i v 37!. heeelt sjukt.

Men jag är ett nervvrak. Kan ju inte va hemma på dagarna nu när de målar och sen sover jag inte på nätterna. Fatta att man får sjuukt ont i höfterna!.

Värmedyna e guldvärt framåt småtimmarna.

Svullen?! Svar ja!.

Kläder?! Svar Nej!

Älskar värmen?! Svar Eh NEEEEEJ


Idag ska jag va hos mamma en stund. Ja hon e inte hemma men katterna e :). Har redan kelat med en av dem. Men varför ska de sätta ut klorna i knät när de gosar!. Man pallar ju inte ha dem där då. :(


I dag ska vi till barnmorskan iaf. Mäta lite å så. Tycker magen har trillat ner lite, den kikar fram var jag än ha på mej. Och så är den tung.

Kommer lite slem nu med hoppas proppen håller på att lossa. :)


Så nu har jag uppdaterat rätt bra tycker jag :).

Ha en bra dag i solen ni som kan :)!


Ovido - Quiz & Flashcards