Alla inlägg under december 2008

Av anna loorentz - 29 december 2008 21:06

 

så nu e snart julen över som Idabella säger.


Den har mest bestått av kräksjuk Maja, ja man kan säga att vi firade mer jul med jourcentral telefonisterna än med familjerna.  Men för övrigt har den varit  lugn och skön.. Ja det va ju som sagt ingen som ville träffa oss hahaa,

Ja nu har vi ju fått en barnläkarbok!! Den hade varit perfekt till jul men vi fick den av min moster i söndags. Toppen julklapp för övrigt!!


I kväll har vi varit hos familjen..ja det vill säga Bella, Henrik och Affe.

 Maja fick en massa julklappar!! tuuusen tack!. LAban snutte och laban mössa brio leksak och haklapp.. och en liten mjuk bilderbok får inte glömmas!, Vi skämdes lite för de va ju sååå fina och så mycket!.

Affe fick mexx kläder, en barnvagnskylt och skedar ska han få för de var slut när jag skulle inhandla dem.


Det är för övirgt  kasst att Miljö som är en barnaffär har så man knappt kommer in med barnvagn!, Max med våld. Det går ju aldrig att slinka in en runda när man e själv med Maja på stan.


Alfons hade fått skit tuffa converseskor i julklapp! Hallå! jag är duktigt avundsjuk hihihi. Det måste Maja ha så är det bara. Röda eller vita som mamma har. Men det får bli sommar shopping.


Gott nytt år mina vänner, familj och älsklingar!

nu ska jag spela sims.

Av anna loorentz - 25 december 2008 14:27

 

Hela julen har varit ett stort leende!. Jag är sååå nöjd!


cykel, barnsadel, hjälmar, kläder till Maja, eva solo kaffetermos, pengar, målar duk + tillbehör?! haha, leksaker, en floskeltröja, sims spel, änglar, pengar, lotter, prenumeration på blt, Mogge fick ett badmintonrack, en heeel madrass till sängen!, radio cd spelare till Maja, tomtar, smink..cd med Uffe, presentkort, smycken, choklad, vin, Maja fick super fin sparbössa och sen fick hon i samma serie en "burk" som man lägger nappar i och en barnkammarbok som vi skriver i, barnskivor, bad leksaker, badhandukar, en grön puff att sitta i!  puh jag blir svett! Tydligen har vi varit snälla i år.. Ja vi har ju trots allt gett dem det finaste :) hihi. barnstol till bilen får vi inte glömma.


Maja har maginfluensa men är rätt pigg ändå när hon e vaken. Började lite smått i går morse. Sen blev det bara värre och värre och ja stackarn.


Det var hennes första jul .


Nu städar vi och håller tummarna för att vi ska slippa kräkas! Blir ju alltid lite sjuk för att någon annan e det hahah.


kram och godfortsättning på julen!

Av anna loorentz - 17 december 2008 11:10

Tur man va där.. där det händer saker! Mörrum city. Skit spännande och såklart otäckt för de inblandade.

Det var kaos hela vägen till Ysane men detektiven morfar hittade en genväg så vi slapp bilkön.


Var hos middag hos Lisa m familj  i går! Äntligen var vi alla samlade. Viggo fick julklappar av Maja och Maja fick en jätte fin badrock, haklappar och en mys katt. Hon verkade riktigt nöjd. Skrattade så fort hon såg Viggo.

Jag och Emilie var på dagen och letade krukor till dem. Tyckte det skulle passa nu när det var så fint renoverat.

Hittade grymt snygga,  vi var nöjda med dem iaf :)

Hoppas ni blev glada.


Middag: super god

Efterrätt: ska vi bara inte tala om. Vi rullade ut därifrån.

Tack!


Maja blev hämtad av farmor och farfar. Sov där inatt. Vi var tvugna att testa om hon blir bättre med sömnen.

Ja hon sov till halvfyra.. somnade igen fick mat sex somnade till halv tio.. hmm vi får väl se om det skulle inträffa hemma med hehe.


Idag ska vi på mammafika hos Johanna och Matilda. Det blir en långpromenad ut till vägga.

Av anna loorentz - 15 december 2008 19:33

 

Gröten är klar! Bara granen kvar. Göttt!!

Ljummen gröt med saftsoppa...YEAH!.


Plastgran får det bli. Hade ju så fin kungsgran förra året på prov.. 300:- på prov haha, Men det gick då.. i vår gamla lägenhet för då kunde vi vädra. Men icke i år. Så plast får det bli. Tack mamma för vi fick ta över eran.


Hade nu snöat in på vita och silver... Snön har nu smällt och det blir de gamla hedliga glaskulorna en sista gång på minst 15 år haha.


Fick ju inte tag på vita :( De va ju så dyra.


Till våren ska fröker Loorentz läsa engelska B. bläää men jag ska ska ska kämpa mej igenom det. Det ska jag!.


Sen blir det att söka till högskolan. Kristianstad då.. finns ju inte en massa möjligheter nu precis att flytta å sånt. Hade inte klarat det ändå. Tänk att inte få luncha med mamma eller ringa morfar och flirta med han att han ska komma hit och hämta oss :)

Nej hedliga K-hamnare det är jag det. (helst Mörrumsbo dock kaa)


På onsdag kommer mina flickor hem! tjooohooo. Låter som det är mina barn haha men det är de nästan :).

Julgodis står på schemat. Hittade en massa recept innan !! Ett som vi gjorde förra året på marknads nougat! JA ni läste rätt. Finns det något godare.. heligare.. än marknads nougat! NEJ


Nu ska vi klä granen! tjoo

Av anna loorentz - 14 december 2008 16:01

Min förkylning blir bara värre.. Jag hatar det! Jag som aldrig är sjuk har varit sjuk två omgångar nu på tre veckor!.


Säkert för att jag äntligen kommit i gång med träning och sånt.

Enda positva! jag har kommit ner till min vanliga vikt!! Stolt! Men kan ju så klart inte ha min byxor för det.


Idag har vi bara haft mysdag. Vad annars :) Har fått ställa in allt.


Maja äter lax. Gillar det skarpt! Gapar för allt utom min frysna morot haha


Hon har sovit lite bättre i natt iaf. Men vaknar kl. 1 och är sur och vänder sej och grejar. Samma tid alltid!.


Av anna loorentz - 13 december 2008 16:29

Nej inte i natt heller. Maja skriker. Gnyr vänder sej på magen gnyr igen och vi vänder henne. Skit sur. Varje timme.

På dagen går bra ett tag sen är det dags igen. Någon som känner igen symptomen? Ingen feber

Gett alvedon nu hoppas det hjälper. Hon har äntligen somnat.


Vi är grymt förkylda med! Inget går vårat håll nu. Skulle med syster på Lucia i kyrkan. Vi får se om jag kan tränga mej in hos henne i kön :)


Har iaf god mat i ugnen!. Fläskfilé inbakad med svamp och ost.


I morgon kommer nog granen upp iaf! :) Har ju en massa paket som jag vill lägga när hihi.


Jag och Maja skulle lussat för Morgan i dag,, men nej vi var aaaptrötta så det gick inte.


Hoppas ni alla har haft en bra lucia iaf :)

Av anna loorentz - 12 december 2008 19:41

 

 

I dag har vi hängt hos fröken Karlsson halva dagen. Heja Heja det var super mysigt! Pratade minnen bra och minde bra hihi.


I går hade vi en vilodag hos mormor och morfar. Pannkakor mums!!


Maja pyyyler hela tiden trött..sover.. ja ni vet. Jag vågar inte säga tand för det säger man alltid haha.


Lucia i morgon!.. Maja så klart med glitter vad annars?.

Lunch hos mormor och morfar. Har vi bestämt tid?


Fick ut med Majsan vid halv sju.. hon skrek som en stucken gris i en halv timme sen ´gav jag upp.


Kom en skum snubbe och frågade om Yvonne Persson bor här? Jag, har  hon någon man? frågar jag. NEHEJ säger han. Okej då bor hon inte här sa jag,

Men ändå ringde han på grannen nere och frågade om Yvonne var hemma. Ehh ja han va berusad det kan jag lova.


Idag har vi åkt buss!! haha jag spännde fast Maja jämte mej och där satt hon. Sååå söt och kollade ut. Sen helt plötsligt såg hon ut som en bulle.. ja då hade hon ju somnat. Så då tog jag faktist henne i knäet.


Skit bussar! Varmt! Och det finns plats för antingen en barnvagn eller en rullstol KAAASST! Jag hade tur så det var ingen annan där. Vad ska man göra då? Gå hem? eller Vänta en timme på nästa? Igenom tänkt? NEJ!


Idol! Heja Kevin.. Tror jag iaf :) Kanske ska sympati heja på Alice ja vi får se. Trevlig helg!

Kåv med fett i hahah

Av anna loorentz - 10 december 2008 22:20
http://www.youtube.com/watch?v=UdU352-9MD4

 

Ovido - Quiz & Flashcards