Alla inlägg under februari 2009

Av anna loorentz - 27 februari 2009 19:07

Eller rättare sagt, vi försöker få Maja att somna.

Ja hade ni varit här hade ni förstått vad det är som händer. Hon är lite lätt lagom sur.


I dag gick engelskan gallant och jag är godkänd i min uppsatts!

Börjar snart komma in i det.


Sen var det bad. Stress var bara förnamnet. Så typiskt mej att bli stressad för ingenting bara för att klockan visar 1 minut utanför mina planer.

 Ingen fortsättning på det förresten. Nej vi känner att det räcker för oss nu.


Vi dök i dag, det var ju ganska skoj att få pröva på.

Mamma var med och kollade, tyckte det var trist haha

Hon var barnvakt i dag och kom hem efter en runda på stan med en påse lite smått och gått <3


Stress efter badet, fick sms av Jeanette om jag och Maja ville hänga me dem en runda på stan och det ville vi så gärna så det var bara in och ut snabbt i duschen och jag var riktigt osocial på badet i dag. Sorry!


Sen blev det en lekstund hemma hos Neo. Skoj skoj!. 

Man märker hur stora barnen e nu när de verkligen upptäcker varann!


Efter det blev det ett besök på ICA. Maja charmade alla i kön, så söt är hon.


Ska försöka äta nu och hoppas på att hon sover gott.



Av anna loorentz - 26 februari 2009 21:35

Ja vi har väl sett Mogge en timme sen han började jouren kl. 16.

Det är bra då får vi en massa pengar hihih.


Jag läser engelska, glosor som faktist går riktigt bra.

I morgon kommer mamma hit och passar Maja ett par timmar när jag ska till skolan, sen är det bad som gäller.


Vi är lite kluvna om badet. För det första är det skit dyrt! kostar närmare 100 spänn per gång. Massa konstiga övningar ibland som Maja inte riktigt är så förtjust i.

Jag tycker det skulle varit ännu mera sång och mys.


Nu kallar min lilla snäcka i sovrummet!


Mormor, de har inte rosa, bruna kläder med giraffer på i Ullared och ja jag fiser på efter kåldolmarna. Men goda e de!


Vi har alltså ätit mormors kåldolmar till middag.

Mogge frågade om jag ville ha mera¨, nej det tror jag inte svarade jag.

Tar två minuter sen tänkte jag att en liten kåldolme med sås på är ju inte fel.

Morgan bara: Men Anna jag har ju sköljt ur grytan...

VA?! Ingen sås! Morgan du kan ju inte slänga mormors sås!

HAhaha Jag blev helt chockad men skrattade lite åt mej själv efteråt.



Av anna loorentz - 26 februari 2009 18:26

 

Han ni vet mannen med Det.

Vem?

Uggla så klart.


Jag och mamma går och pratar på andra sidan vägen och hoppsan där kommer ju en Uggla med Martin på andra sidan gatan.


Tänk om vi hade gått den sidan med, utanför Hemköp ja då hade vi nästan varit tvunga att hälsa på varann eftersom gången är smal och vi hade vagn.

Men vem bryr sej! Jag har sett han i stan, utan scen med sin svarta dunjacka som han hade i Va fan e mitt band.


Mamma säger: Kolla andra sidan, jag säger schhh och låtsas som jag ser han varje dag. Och sen knöt det sig i magen på oss båda, precis som första kärleken.


Sen fnittrade vi.

Ja visst är det romantiskt!


Denna låten är till Dig Uggla                     hahahaha jag e bara såå rolig!

Av anna loorentz - 25 februari 2009 19:20

och följer Mörrum på nätet. Vi skulle ju varit där ;( Fick ställa in.

Nu leder de med 1-0.


Och Uggla är som redan sagt fortfarande i stan. Igår var han på Harrys. Ja och var va vi? Ja att man aldrig är där när det hände hihi.


Av anna loorentz - 25 februari 2009 18:20

 

 

Ja här ligger sambon i influensa. Feber, frossa och förkyld. Maja har haft feber och jag har sjukt ont i halsen och förkylningen har satt sej i min skit visdomstand.


Vi gjorde iaf en runda på stan efter fem jag och Maja. Så klart träffar vi en massa vi känner.

Träffade på Karro utanför Lindex hängde med in och vips hade jag handlat för 200 kronor. Ja inte till mej förståss. Det jag skulle ha var slut så det bar av bort till barnkläderna.

30% på valfritt plagg, jag menar det kan man ju bara inte missa.

En dress i babyrosa och brunt med giraffer på. ( jag har kollat in den länge ska tilläggas)

Rosa solbrillor, klart hon måste ha.

Och en sommarhatt med en bondgård på.

Det var kul å träffa Karro! Har ju inte setts sen Maja och Ville föddes, synd inte Ville var med så man kunde få se han live :) hihi.


Nu steker jag mat till sjuklingen och jag planerar lite engelska plugg och sims för i kväll.

Maja sover snart.


Mamma är min ängel som kom hit med alvedon till Maja och mat till mej i eftermiddags. Jag kunde ju inte gå hemifrån.

TACK! <3


Här kommer en bild på de nya sakerna :)

ps.vi har alltid samma lakan för utom i dag när det svettas hihi.




Av anna loorentz - 24 februari 2009 13:02

Jag har missat han! Han har gått på stan, Bellas pappa har sett han och jag sitter i en UDD stuga med mamma och Maja och missar detta!

Anna Loorentz som alltid hänger på stan...


Nästa grej:

 Nu ska de äntligen gifta sej. Vickan och Danne.

Vilken grej! Jag gråter nästan och väntar med spänning över deras bekräftelse.


Men som sagt är Uggly den största nyheten. Jag tror jag ska gå ut på stan och leta upp han. :)

Av anna loorentz - 23 februari 2009 19:41

Det var ingen afrodans. Det har tydligen varit inställt i tre veckor nu. Många som blev sura.

Så jag och Hannah gav oss ut på en springrunda i stället. Gick bättre än väntat!


Jag har sedan kl. 16,00 laddat in bilder på extra film och det är inte klart än! 300 bilder väldigt många timmar. Hoppas det funkar för det har det inte gjort de sista gångerna.


Maja har sovit sen halv sex. Mogge har såklart inte väckt henne så nu får hon vakna själv. Hon sover aldrig över vällingen ;)


Av anna loorentz - 23 februari 2009 17:35

 

'han ligger trött i sängen. Helt utslagen

Jag ska snart gå och träna men jag kom på att han kanske vill ha lite service hemma :P Får nog gå in och fråga honom.


Japp det blir träning och citron handling på vägen hem.. Eller ja omvägen hem rättare sagt, men vad gör man inte för sin karl haha.


Maja har hängt runt halsen på mej sen de kom hem. Hon fick tillbringa dagen i Asarum eftersom jag var i skolan.

Inte ens Morgan fick ta henne hihi. Söt! <3


Afrodans here i come!



Ovido - Quiz & Flashcards