Alla inlägg under maj 2008

Av anna loorentz - 7 maj 2008 14:41

Helt fantastiskt! Jag och Ida har gått strandpromenaden. Tog tid fick ju vila lita halvvägs :) sen fick de bli glass på rökeriet!


Har handlat hem allt nu till i eftermiddag när de gamla jobbakompisarna kommer :).


Håller på att plocka lite,. Ska baka de där sconsen med så småningom men vill att de ska va lite ljumna när man sätter fram dem.

Vi har inga snygga uppläggningsfat! Ska ha chokladfondue, vill ju lägga upp frukten snyggt, får ta en ful paj form eller nått.. Alla skålar e så djupa. Får se om jag hittar något bättre.


De kommer bli svettigt med sex pers i vårt lilla kök i denna värmen!


Här kommer bild på de söta kläderna vi köpte igår!

Av anna loorentz - 6 maj 2008 18:37

Denna dagen har inte varit vad man trodde den skulle bli.


Gick ut till bm i dag. Riktigt varmt tur jag tog kortarmat.


Kommer dit. och väger mej.. usch har gått upp tre kg till ;( bara godis!


Hjärtslagen låg på 170-180 så de fick bli ctg. Och magen hade inte växt sen sist.

Blev skickad till Karlskrona. Fick ligga i sån apparat igen. Men nu hade de sänkts. Men vet inte vad de låg på. De sa ingenting, Sen kollade vi ultra hos doktorn. Både jag och Mogge försökte smygkolla vad de va för kön hehe. Men vi kunde inte se nån snopp iaf hehe. Vi bara nej man kunde inte se något.. hehe kunde inte tänka oss att de kanske inte finns någon snopp utan bara att vi inte kunde se den.. :) vi är nog båda duktigt inställda på de hehe. Men de va bara en gröt massa så de va svårt att se att de fanns en bebis där över huvudtaget :)


Doktorn bröt så in i fattade inte ett skit. Han sa knappt halv sju.. Typ ingen förklaring från nån?!. Man kände sej dum att man va där.


Bebisen har fixerat sej iaf. De komenterade han! Oj då den ligger redan men huvudet neråt. De kände Malin innan jag åkte med.. men de blev inget prat om de bara stissigt.


Jaja dagen har gått bra till ända iaf. Va dyng trött när jag kom hem!..

Svängde inom babyproffsen och hämtade ut den där blöjtunnan och köpte lite söta kläder till snutten. Strumpor, mössa och ett par underbyxor. Som de står sötnos osv på. Skit gulliga. Vi hade span på de sen innan :)

Vi bestämde att vi nog inte åker på stuiebesöket. Är rätt trötta på bb just nu. Vi hittar dit iaf!


Men inte ut haha, Tryckte ner oss på felvåning. Flummade duktigt.


Mogge har städat badkaret.. FFYYYY de va längesedan kan meddelas.


ÖJ! min bm tyckte att jag kunde gå på Uggla lite om jag ville :) Kan inte riktigt släppa de där  hehe.

Av anna loorentz - 6 maj 2008 09:32

Ska man ut och traska i de fina varma vädret :) sjukhus besök typ hela dagen. Först barnmorska och sen föräldrargrupp. Hinner åka hem till svärföräldrarna och äta :).


Ska gå snart. Ska va där elva. Men magen drar i hop sej så mycket när man går så de får ta tid i dag.



Av anna loorentz - 5 maj 2008 14:20

Jag har funderat på en sak.

Att vi får nog packa den där väskan innan vi flyttar.

Ja men tänk om den planerar komma ut då! Lite för tidigt men är ju ändå i v, 36-37 då. Blir ju kaos annars om man ska börja rota  bland grejor. hehe. Vilken syn de skulle varit iofs. :)


7 veckor kvar.. shit! kan lixom inte fatta de. 52 dagar ..

Av anna loorentz - 5 maj 2008 10:21

Jag hittade skivan! kommer som ett skott på posten hehe

Av anna loorentz - 5 maj 2008 10:12

Jahaja nu va en ny vecka. Fatta vad tiden går fort när man e ledig.


Idag kommer den "nya soffan" De e så drygt när de säger mellan tio och elva. För de första kan man inte sova riktigt. Sen går man bara och väntar.

Kommer väl i eftermiddag. Då får de ringa för jag sitter inte och väntar hur länge som helst.


Ska kolla om jag hittar den där skivan med tjena alena.. så vi ka få den låten men de är inte säkert att låten heter så. Ska ta ett span på cdon.



Av anna loorentz - 4 maj 2008 20:42


Engelska choklad och hallon scones Kock: Leila Lindholm TV-program: Leilas mat  Datum: 2007/11/13

Antal portioner: 8

Ingredienser

8 dl vetemjöl
0.5 tsk salt
1.5 tsk bakpulver
0.5 dl råsocker

125 g kallt smör

1 ägg
2 dl mjölk
100 g hackad mörk choklad 70%
150 g frysta hallon
Vispat ägg och råsocker till pensling


Gör så här

1. 1.Blanda vetemjöl, salt, bakpulver, socker i en bunke.

2. 2.Tärna smöret och nyp ihop med de torra ingredienserna.

3. 3.Vispa samman ägg och mjölk och hacka chokladen i små bitar.

4. 4.Blanda vätskan och chokladen i de torra ingredienserna till en deg.

5. 5.Blanda försiktigt i de frysta hallonen utan att de går sönder.

6. 6.Platta ut degen till cirka 3 cm tjock på mjölat bakbord och stansa ut runda scones eller skär i trekantiga bitar.

7. 7.Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper och pensla med uppvispat ägg och strö över lite råsocker.

8. 8.Bakas i ugn 250 grader till gyllene färg, cirka 10 minuter.

9. Tips!

10. När man gör dessa scones så måste bären vara frysta när man blandar dem i degen. Annars så blir det bara sylt av dem! I England serveras scones med grädde och sylt, jag tycker att dessa är supergoda med lite Philadelphiaost.

11. Egentligen kan man bara plocka fram ett grundrecept på scones eller sitt favoritrecept och tillsätta hackad choklad och frysta bär. Man kan också smaksätta scones med t ex torkad frukt, ädelost, banan och choklad eller andra bär. Använd fantasin…


Engelska choklad och hallon sconesrecept.nu

Av anna loorentz - 4 maj 2008 20:27

Solen har lyst på! har jag varit ute? neeej. :(

Igår åt jag tavegyl, kände att de va lite pollen på g. Men de ska jag inte göra igen.

Sov mellan ett och halv fyra på dagen, sen skulle vi i väg. Va hemma halv elva och slocknade som en stock. Bra sömnpiller de där.,


Vi åt världens godaste frukost hos Frida i går :) har drömt om de sconsen.

Hallon och choklad. måste lägga ut receptet här sen. Det va hon Leila som gjorde dem på tv. Och Frida gjorde de grymt bra!


Träffade världens sötaste lilla hund i går. Ja e så kääär. Den bara la sej när man plockade upp den.


I dag har jag varit hos mamma en stund på förmiddagen sen har vi inte gjort allt för mycket. Slappat och gått en runda. De är ju skit varmt!


hela jag känns som en ända stor mensvärk.

Ovido - Quiz & Flashcards