Alla inlägg under april 2008

Av anna loorentz - 18 april 2008 07:42

HAr längtat hela veckan.

Ska ju till bm i dag. Mätas och vägas :)

Känns konstigt nu. Herregud är ju redan i v 30! Fast samtidigt har de gått sakta vissa perioder med.

Skönt med flytten, glömmer man bort att de är 10 veckor kvar. Tiden kommer bara rusa i väg nu tror jag.

 Nu börjar ju allt kul med. Me föräldrargrupper och sånt.


En vecka kvar! Sen ska hon inte jobba mer!


blev ingen promenad med Lisa i går, fick bli en med Ida i stället :)

Fatta att de va skönt. va inte hemma förrän halvnio och de va fortfarande ljust. Jag älskar sommartid!

Av anna loorentz - 17 april 2008 10:41

å sova  en stund. behövde  de verkligen. somnar ändå inte på nätterna så skit samma.

De blev ingen prommenad i går. De började ju ösregna.

Hoppas på en med Lisa i dag i stället. Men man kan ju inte lita på dessa moln. De är verkligen 10 grader ute! våren e iaf här. Men fatta va kallt de är. Blåser så in i.


Skulle tydligen bli fint i helgen iaf. för en gångs skull!

Bara för att vi ska iväg, men de gör inget man blir lite piggare. E de grillning i huset på lördag kväll om vädret tillåter? 


I morgon e de en vecka kvar! måste säga de ofta :)



Av anna loorentz - 16 april 2008 19:25

Vi är helt invaderade av försäljare!

De har ringt tre stycken sen kl fem!

Jag la på en i örat.. å va händer?! Jo han ringer igen.

Men jag svarade ju inte då. Smart e ja :)

.

Av anna loorentz - 16 april 2008 18:36

ja säger bara: Äggmacka och varm oboy


I kväll e de banrmorskorna på ettan :)

Av anna loorentz - 16 april 2008 17:29

Nu har halva denna veckan gått. Skönt!

Längtar till på fredag, dåska vi till bm :) kul å mäta magen tror att den växt på sen sist. Känns så iaf.


Sen på lördag ska vi till IKEA. Längtar såå. Tur de inte blev något sist :)


Fatta att man ska va trött me! hela dagarna utom när man ska sova. De är nog psykiskt på nått sätt. Har lovat Ida en promenad. Känner inte för detta. Men de e skönt när man kommer hem.

Skulle ju sluta äta godis och sånt. Lyckas inte men de va de nog ingen som trodde heller. Och så har jag upptäckt att man ska undvika choklad, jordgubbar, vindruvor och absolut jordnötter när man ammar!

Fuck!

Så jag ska äta på nu av allt! :)


Å nu kommer nästa smäll! Uffe ska ut på turne i höst!

 Va e de som händer!

Uggla när man e nyförlöst

Uffe startar sin turne i september det närmaste e Malmö.

Kanske kan ta med bebben och sova hos moster :)

PH och Orup ska vi ju se i november


Alla mina favvisar! just nu! ;( ;( ;(


Så e de. Inte alltid de blir som man vill

Skulle ju dock inte byta ut bebben mot detta så missförstå mej inte!


Vet ni en sak! Att de kostar oss 4000 spänn att koppla ur airbagen i vår bil! Fatta va dyrt. Så miniuggla får sitta i baksätet.  Med spegel, så vi har koll.

Av anna loorentz - 16 april 2008 09:13

Satte på radion och upptäckte till min förtjusning att Uggly va på Rix fm.

Men de va inget kul å lyssna för de bara tragglade om allt som händer i va fan e mitt band så man visste ju allt redan.


Han har ju släppt en ny låt! Har knappt hört den.

Ska han släppa ny skiva me?

 Detta måste undersökas genast!


Jag måste hissa eltandborsten en gång till!

Men man måste va naken eller ha kläder man inte ska ha på sej sen för jag dreglar alltid haha.

Mini uggla gillar den inte!. Vaknar direkt av den.


I går kväll kände jag med de där som Emilie och Ida beskrev om sina karlar :)

De kändes på riktigt allting nu. Tänk att vi ska bli en liten familj. :)

Bebben sparkade runt duktigt och mogge höll på magen och bara myste. De va en fin stund :)

Då ville man att tiden skulle stanna upp och att de alltid skulle vara så.


..

Av anna loorentz - 15 april 2008 20:44

Ö O! De har hänt värsta grejen! Mogge har glömt köpa aftonbladet! De va ju tipset i dag!

Han har sagt många fula ord just nu kan ja säg hahah

Han rusade ner nu för att köpa.

Skulle ha en tia och jag min dummer sa att jag hade i det i plånboken i väskan. Fick en hel redogörelse över allt som låg där.

Hade visst potatis som jag köpte i går jag glömt packa upp hahaha


ATT DU ALDRIG LÄR DEJ! fick ja höra

Av anna loorentz - 15 april 2008 18:00

man är ju helt lyrisk över detta... Får inte stressa upp mej bara mitt i allt ihop. Förstår nu mina tjejer som tagit steget till hus! att de är häftigt.


Detta är min första lägenhet som jag är med och bestämmer om vilket e häftigt.


Ska äta lite snart back to work.


Handlat i dag. Blodpudding. De e min nya grej. Morgan hatar de. Aldrig smakat.


Min orkide sen ut som hej kom och hjälp mej och dö? Any tips?

Låter som en tant som skriver till allers. Sorry Lisa vet att du diggar den tidningen hehe.


SORRY vänner men nu när vi flyttar blir de inga fler östersjöfester på gården. Hittade inga bilder på den senaste så vi kan inte få se någon nostalgi bild ;(

Ovido - Quiz & Flashcards